Zajęcia dodatkowe

 
PIKT 1

Taniec

Zajęcia umożliwiają rozwój ucznia zarówno pod względem fizycznym jak i mentalnym. Za pomocą tańca uczeń rozwija świadomość swojego ciała, poprawia funkcjonowanie organizmu, ćwiczy pamięć, uczy się pracy w grupie, rozwija kreatywność, a co najważniejsze relaksuje się aktywnie. Podczas zajęć poznaje różnorodne techniki i formy tańca nowoczesnego oraz nazewnictwa, a także historię tańca. Zajęcia umożliwiają również rozwijanie umiejętności prezentowania się przed szerszą publicznością.

Wrzesień – lekkoatletyka

Zajęcia sportowe

Zajęcia sportowe, tzw. SKS-y dają uczniom możliwość spędzania czasu wolnego aktywnie i z pożytkiem dla ich zdrowia. Pozwalają odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole, rozwijać i pogłębiać zainteresowania sportowe i udoskonalić grę w piłkę nożną, koszykówkę, czy siatkówkę. Zajęcia sportowe są dostępne dla uczniów na wszystkich poziomach edukacyjnych.


 
CCI20150821

Basen

Dodatkową formą aktywności fizycznej dla naszych uczniów są cotygodniowe zajęcia na basenie. Dzieci uczą się podstawowych technik pływackich, co daje im możliwość udziału i zdobywania medali w zawodach pływackich na szczeblu miejskim, wojewódzkim i ogólnopolskim. Pływanie jest także formą aktywności, która ze względu na swoje walory zdrowotne i rekreacyjne zajmuje szczególne miejsce w profilaktyce wad postawy i kształtowaniu prawidłowych sylwetek.

fp_szachy-e9b14bd610f07817a6a130efc8c4fed54ba0bfe25e4d2d21c471ee9f9de77936

Szachy

Na zajęciach uczniowie zapoznają się z historią, odmianami i zasadami gry w szachy, która nosi znamiona "królewskiej". Przede wszystkim mają możliwość prowadzanie fascynujących rozgrywek pomiędzy sobą a także z prowadzącym zajęcia. Zajęcia umożliwiają także rozwój logicznego myślenia przez uczniów oraz uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje.


 
konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii

Zajęcia przygotowujące do egzaminów językowych Cambridge

W trakcie zajęć uczniowie rozwijają umiejętności komunikacyjne, czytania i słuchania ze zrozumieniem oraz poszerzają znajomość tematów leksykalno – gramatycznych, które są wymagane podczas certyfikowanych międzynarodowych egzaminów Cambridge takich jak: "Starters" (kl. 2 SP); "Movers" (kl. 3-4 SP); KET (kl. 5-8SP); FCE (kl. LO).

pasowanie

Koła Zainteresowań

Celem zajęć dodatkowych z przedmiotów dydaktycznych jest poszerzanie wiedzy zdobytej na zajęciach, a także odpowiedź na nurtujące pytania ucznia. Cotygodniowe spotkania mają za zadanie przygotować do Przedmiotowych Małopolskich Konkursów Kuratoryjnych, olimpiad i konkursów ogólnopolskich.


 
kolorami malowane

Zajęcia plastyczne

Zajęcia umożliwiają rozwijanie wyobraźni, a także możliwość poznania różnorakich technik plastycznych. Wykonane prace na zajęciach biorą udział w konkursach międzyszkolnych, a także są sprzedawane na szkolnych kiermaszach. Zajęcia prowadzone są w kilku grupach wiekowych: kl. 0-3 SP, kl. IV-VIII SP.

a-best-test-result_318-59335

K3- zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze

Podczas zajęć uczniowie otrzymują pomoc nauczyciela przy odrabianiu prac domowych, zagadnień gramatycznych, utrwalaniu bieżącego materiału i doskonalenie wiedzy zdobytej na lekcjach. Ponadto w przypadku nieobecności w czasie lekcji, mogą napisać zaległy sprawdzian lub kartkówkę.


 
pikt 4

Zajęcia rytmiczno-ruchowe

Celem zajęć jest uwrażliwienie na różne rodzaje muzyki oraz ruch. W trakcie ich trwania dzieci mają dużo swobody, przez co uczestnicy chętnie tańczą i spontanicznie wyrażają emocje ruchem. Proponowany repertuar do śpiewania jest inny niż realizowany w ramach programu szkolnego. Podstawowe aktywności w trakcie zajęć to ruch, taniec, śpiew i gra na instrumentach.

SKMBT_C25316080314580-page-011

Piłka nożna

Zajęcia mają pozytywny wpływ na ogólną sprawność fizyczną dzieci. Stwarzają jednocześnie możliwość poznania poprzez zabawę podstawowych umiejętności z zakresu gry w piłkę nożną. W trakcie zajęć dzieci uczą się także zasad fair play i co istotne w kontekście dalszej edukacji oswajają ze współzawodnictwem.


 
pikt3

Kółko Przyrodnicze

Celem zajęć jest przybliżenie uczniom bioróżnorodności świata roślinnego i zwierzęcego. Uczniowie w ciekawy sposób, poprzez filmy edukacyjne i przyrodnicze, zapoznają się z ciekawymi gatunkami roślin i zwierząt, które w nietypowy sposób przystosowują się do specyficznych warunków życia na lądzie i w wodzie. W ramach kółka uczniowie są przygotowywani do konkursów przyrodniczych (Świetlik), na zajęciach przeprowadzamy ćwiczenia – doświadczenia związane z tematyką konkursu.

Scan0002

Robotyka

W trakcie zajęć uczniowie budują roboty z wykorzystaniem zestawów LEGO NXT 2.0. Zapoznają się z działaniem poszczególnych czujników oraz jednostki centralnej. Poznają także podstawy programowania robotów z wykorzystaniem środowiska Mindstorms nxt 2.0.


 
pikt 6

Kółko Teatralne

Celem zajęć jest pobudzenie i rozwijanie zainteresowań teatrem oraz przygotowanie do świadomego odbioru sztuki teatralnej. Uczniowie na zajęciach poznają podstawowe pojęcia związane z teatrem, doskonalą technikę czytania i recytacji, pracują nad dykcją, poprawnym oddychaniem i emisją głosu, mimiką, gestykulacją i innymi środkami artystycznego wyrazu. Aktywny i twórczy udział w zajęciach umożliwia uczniom rozwinąć indywidualne zdolności i zainteresowania, a także wziąć udział w przygotowanych przedstawieniach.

osobaikona

Odwagi Noblisto!

Zajęcia skierowane do uczniów klas 0-3. Wraz z Pinkiem Nobliści spróbują odnaleźć odwagę i nauczyć się radzić sobie z przeciwnościami losu! Będąc w drużynie Pinka, wzmocnią swoje poczucie wartości oraz uodpornią się na nadchodzące wyzwania. Celem zajęć jest kształtowanie odporności psychicznej, ćwiczenie, rozwijanie samoświadomości i samowiedzy, wzmacnianie pewności siebie i wiary w swoje mocne strony oraz kształtowanie asertywności. Nobliście będą dodatkowo odkrywać świat emocji i uczyć się, jak je wyrażać w bezpieczny sposób oraz znajdować własne sposoby na odzyskanie spokoju.


 
pikt 2

Rozwijanie przez czytanie

Zajęcia czytelnicze dla klas pierwszych w oparciu o program Akademia Emocji z elementami biblioterapii. Na zajęciach realizowane są treści z zakresu zdrowia emocjonalnego uczniów oraz honorowane wskazówki drzewa Hiszpańskiej Szkoły Superrodziców. Podstawa programowa wyraźnie podkreśla, iż uczeń na I etapie edukacyjnym powinien posiąść umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji u siebie oraz u innych. Nie powinno mu sprawiać trudności ich przedstawianie za pomocą artystycznych środków wyrazu oraz panowanie nad nimi i wyrażanie ich w sposób umożliwiający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej. Za pomocą książki oraz animacji czytelniczych honorowane są tutaj wszystkie powyższe założenia.

osobaikona

Milowe Noblistów

Zajęcia dla uczniów klas trzecich opierające się na solidnych fundamentach współczesnej psychologii i pedagogiki, wspierane kartami obrazkowymi. Metoda MILOWE bazuje przede wszystkim na grach i zabawach coachingowych, zasadach Porozumienia Bez Przemocy, teorii Self-Reg, technikach pracy z obrazem i metaforą, bajkoterapii i pracy z ciałem. Pomaga usprawniać procesy uczenia się i zapamiętywania, wpływa na poprawę koncentracji, rozwija w uczniach samodzielność, kreatywność i ciekawość świata. To sposób na wspieranie rozwoju dziecka poprzez budowanie świadomej komunikacji, rozwijanie u dzieci kompetencji społecznych, emocjonalnych, językowych i wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości.


 
osobaikona

Trening samorozwoju w oparciu o arteterapię (ATT)

W trakcie zajęć Arteterapii wykorzystuje się różnego rodzaju formy sztuki (plastyka, muzyka, taniec, teatr, książki) w celu kształtowania oraz wzmacniania rozwijającej się osobowości dzieci. Podczas zajęć dzieci odkrywają siebie: swoje możliwości oraz mocne strony. Aktywności mają na celu wspieranie oraz budowanie samooakceptacji, poczucia własnej wartości oraz życzliwości względem siebie samego. Zajęcia pozwalają również na poszukiwanie rozwiązań, które pomogą radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami tak, aby redukować lęk oraz nadmierny stres.

osobaikona

Zajęcia sensoryczne

Zajęcia sensoryczne to specjalistyczne formy aktywności przeznaczone dla dzieci, mające na celu wszechstronną stymulację zmysłów, takich jak: wzrok, słuch, dotyk, węch, smak, a także propriocepcji (czucie głębokie) i układu przedsionkowego (równowaga). Podczas zajęć szczególny nacisk kładziemy na rozwój: motoryki małej i dużej, koncentracji, koordynacji oraz wyobraźni, umiejętności samoregulacji i rozpoznawania bodźców sensorycznych. Program zajęć jest dostosowany do dzieci w wieku przedszkolnym, szczególnie zerówek oraz uczniów klas pierwszych.


 
osobaikona

Trening SuperKoncentracji

W dzisiejszym świecie, gdzie bodźców jest mnóstwo, zarówno dla dorosłych, jak i dzieci, trudniej niż kiedykolwiek jest utrzymać skupienie. Nadmierna ekspozycja na ekrany może dodatkowo utrudniać koncentrację i prowadzić do rozproszenia uwagi. Zajęcia Trening SuperKoncentracji wspierają koncentrację, pamięć, spostrzegawczość, elastyczność poznawczą, samokontrolę i zdolność uczenia się. Dzięki interaktywnym ćwiczeniom i zabawom, dzieci rozwijają kluczowe umiejętności potrzebne do skutecznego uczenia się i osiągania sukcesów.

osobaikona

Akademia Wyobraźni oddziały 0ab

Zajęcia twórcze, które mają wesprzeć umiejętności wyrażania siebie poprzez różne formy artystyczne (plastyczne, muzyczne, ruchowe i inne). Podczas spotkań dzieci będą doświadczać świata oraz poznawać siebie i swoje możliwości. W trakcie spotkań dzieci będą tworzyć, grać na prostych instrumentach, tańczyć. Zajęcia są skierowane dla dzieci z oddziałów 0A oraz 0B.


 
osobaikona

Matematyka dla smyka oddziały 0ab

Celem zajęć jest zafascynowanie najmłodszych dzieci matematyką oraz rozwijanie ich umiejętności matematycznych. W trakcie zajęć zaplanowano rozwiązywanie prostych problemów matematycznych w działaniu, kształtowanie intuicji matematycznej oraz wdrażanie do wykonywania prostych działań. W planie zajęć są gry i zabawy matematyczne, tworzenie własnych gier oraz eksperymentowanie.

osobaikona

Kreatywne smyki i trochę matematyki klasy 1ab

Podczas zajęć uczniowie poszerzą wiedzę o otaczającym świecie poprzez działania rozwijające twórczość i kreatywność. Zajęcia mają na celu rozwijanie kompetencji matematycznych i pozwalających spojrzeć na matematykę z innej strony. Spotkania to eksperymenty z matematyką m. in. w kuchni, mierząc i ważąc. Dla fanów kosmosu zostanie odzwierciedlony Układ Słoneczny, a dla miłośników gór zostaną porównane wysokości szczytów. Dzieci stworzą własne gry matematyczne oraz poznają sudoku.


 
osobaikona

Kodowanie

Zajęcia dodatkowe dla klas 2-3 SP. Ich celem jest rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo - skutkowego. Uczniowie zdobywają na zajęciach wiedzę na temat podstaw kodowania, wykorzystując różne programy komputerowe. Kształtuje to w nich wyobraźnię przestrzenną, rozwija orientację. Doskonali to także umiejętność skupienia uwagi, koncentracji oraz cierpliwości.

osobaikona

Aktyw Biblioteczny Mole Krejzole

Do aktywu bibliotecznego należą uczniowie klas 4-8 SP zainteresowani książkami, czytelnictwem oraz działalnością kulturalną biblioteki. Uczestnictwo w działaniach tego zespołu stwarza młodemu adeptowi możliwości pokazania swoich umiejętności i zdolności, rozwoju zainteresowań na różnych polach. Aktyw ma uświadomić uczniom, że biblioteka to otwarte wrota do świata wiedzy i kultury oraz dać podstawy do zrozumienia czym jest działalność społeczna na rzecz wspólnego dobra. Podczas zajęć uczniowie będą przede wszystkim poznawać teorię i praktykę bibliotekarską oraz kształtować swoje kompetencje czytelnicze, aktorskie i społeczne.


 
osobaikona

Moc uważności

Zajęcia skierowane do uczniów klas 2–3 SP. Podczas spotkań dzieci uczą się, jak zatrzymywać się w codziennym biegu, być bardziej „tu i teraz” i zauważać to, co dzieje się w ich ciele oraz w emocjach. Odkrywają, jak rozpoznawać swoje potrzeby i jak reagować na nie w adekwatny sposób. W praktyce rozwijają umiejętność regulowania emocji, wyciszania się i odzyskiwania spokoju, gdy pojawia się napięcie czy trudne sytuacje. Ćwiczą koncentrację, spostrzegawczość, pamięć oraz samokontrolę. Poznają proste techniki oddechowe, relaksacyjne i uważnościowe. Celem zajęć jest wspieranie harmonijnego rozwoju – wzmacnianie koncentracji i elastyczności poznawczej, a także budowanie nawyku świadomego działania.

osobaikona

Trening mentalny

Trening mentalny czyli trening umysłu w grach zespołowych i indywidualnych dla dzieci to coraz częściej stosowany element w sporcie młodzieżowym. Obejmuje ćwiczenia i metody, które pomagają rozwijać umiejętności psychiczne. Obok standardowego treningu technicznego i fizycznego celem treningu mentalnego będzie: budowanie pewności siebie, rozwijanie koncentracji, radzenia sobie z emocjami, team building - współpraca w zespole, wytrwałość i odporność psychiczna, wizualizacja ale głównie zabawa i radość z gry.